Anders <3 Joanna Newsom

Jag älskar Joanna Newsom! Jag brukar ofta sätta på en av hennes marathonlåtar, ställa in cd-spelarens sleep-funktion på 20 minuter, och somna till hennes musik. För er som inte är bekanta med henne och hennes musik så kan jag berätta att hon är en 26-årig harpspelande tjej från Kalifornien. Hon har släppt två album, varav det senaste, Ys (2006) bara består av 5 låtar. Längden på låtarna spänner dock mellan 7-16 minuter.

Här kommer "Sawdust and diamonds", som det inte finns någon video till. Antagligen för att hennes sånger är för långa. Den här inspelningen har ändå ganska bra ljudkvalitet, även om arrangemangen gör sig ännu bättre på skiva.



Fantastiska texter och arrangemang. Då är jag fast. Jag älskar hur hennes sång bara flödar på genom sångerna. Texterna saknar egentligen struktur, inga refränger att tala om, bara en lång oavbruten ström. 

/ Anders

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det faktum att joanna älskas av många långa killar, som t.ex. Anders och min kompis Kaz, gör det så frustrerande att gå på hennes live-spelningar. Jag kan aldrig se något, förutom en liten bit av hennes harpa... men sen är hon ju så blyg så hon gömmer sig bakom den också.

2008-05-28 @ 20:43:38
Postat av: Lovisa

Okej okej, då vet jag. Bloggtoppen sa jag ingenting om, däremot nämnde jag Bloggportalen.

2008-05-28 @ 20:46:08
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Okej okej :) Lycka till i alla fall och ha en bra dag! Ska du/ni göra något speciellt, förutom jobbet?

2008-05-29 @ 06:32:31
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: s

Javisst är han brilliant!!



Har du hört hans vers på Walk It Out remixen? Klockren.. det är i princip det enda han gjort det här året men endå platsar han tydligen på listan, de e rätt ok haha.. :D



Ett av mina första inlägg i arkivet är massa bilder på honom, de bästa enligt mig, check it out om du har lust.. :)

2008-05-29 @ 18:03:42
URL: http://sosowhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0