Laura Marling - Alas i cannot swim


Laura Marling, 18 år gammal, gör ett imponerande intryck på sitt debutalbum. Vi kan kategorisera hennes musik som folkpop. För mig är texterna kanske det allra viktigaste i musiken, och Laura bjuder återkommande på fina texter till vackra melodier. Jag tycker om det här mycket, och mest av allt tycker jag att Ghosts är en fantastisk låt, med en vacker video. Jag gillar hur den tar fart med en minut kvar, då infinner sig lyckan.



"These are just ghosts that broke my heart before I met you"

Den lyckan räcker till en fyra i betyget. Utöver videon till Ghosts så har hon gjort många andra fina videos. Om du klickar på hennes namn i början av recensionen så hittar du samtliga där. Tyvärr är inte New romantic med på skivan.

None   None   None   None

/ Anders

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag använder inte solskydd för jag bränner mig aldrig - lite av en valon :) Brukar du bränna dig?

Det är samma här - brukar försöka springa varannan dag!

2008-05-29 @ 20:44:16
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Okej okej. Men jag använder det aldrig i alla fall, har bara bränt mig en gång.. Men det var länge sen! :)

2008-05-29 @ 20:52:17
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0