Markus Krunegård - Markusevangeliet

image2   

Markusevangeliet är Laksoosångaren Markus Krunegårds debutalbum. Till skillnad från i Laksoo så sjungar han här på svenska.
Om man släpper skiva en dryg vecka efter en viss Håkan Hellström så får man räkna med att hamna i Håkans skugga. Det är synd, för Markusevangeliet är ett mycket bra verk. De bästa spåren heter "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel", "Jag är en vampyr", "Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp" och sist men sannerligen inte minst, den fantastiska "Samma nätter väntar alla"



"...alla filmer, alla böcker, handlar om dig. Alla ryggar tillhör dig tills jag går fram...förlåt, jag trodde du var nån annan

Markusevangeliet är vacker och flerdimensionell popmusik. Texterna och melodierna är händelserika och svänger och skiftar ofta flera gånger under samma låt.


image3image3image3image3

/ Anders

Kommentarer
Postat av: Bert "Skivbolagsdirektören" Karlsson

Förjävla bra skiva det här. Den är jättefräsch. Och precis som en uppfriskande citrusdoft på en vägkrogstoalett någonstans längs autobahn i Östtyskland, överraskar den mig på ett mycket positivt sätt.

2008-06-13 @ 14:55:29
URL: http://maartyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0