Missy Higgins



Vackra Missy Higgins släppte sitt andra fullängdsalbum On A Clear Night i Sverige för ca 1 månad sedan. Hon är Australiensiskan som gjort succé i sitt hemland och jag tvekar inte på att hon kommer finna publik även utanför Aussiegränserna. Just nu har hon sin bas i Los Angeles där hon hoppas kunna utveckla sin karriär ännu mer och även få sina låtar hörda i populära tv-serier. Detta verkar hon sannerligen ha lyckts med. 

De som följer Grey's Anatomy har eventuellt hört hennes låt Where I Stood, vilken också har spelats i Smallville, The Hills, NCSI och One Tree Hill.  

Missy Higgins växte upp i Melbourne och påbörjade sin musikkarriär som 18 åring, två år senare gick hennes låt Scar upp som etta på de Australiensiskatopplistorna.

Själv upptäckte jag henne när hon spelade på Live Earth 07.07.07 och jag fastnade direkt. Om ni tycker om "Where I Stood" skall ni defenitivt även lyssna på "Peachy", "Steer" och "Secret". Jag rekommenderar såklart hela hennes album!

Varsågoda - Where I Stood:





'Cos I don't know who I am, who I am without you
All I know is that I should
And I don't know if I could stand another hand upon you
All I know is that I should'


/ Alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0